Časté dotazy

Platební karta

  • K jakému účtu mám bezkontaktní platební kartu?
    Bezkontaktní platební karta je vydávána k běžnému korunovému účtu.
  • Mohu kartou platit v zahraničí? Je potřeba takové platby na kartě povolit?

    Kartou zaplatíte v zahraničí stejně snadno jako v ČR. Stačí mít dostatečný zůstatek na běžném účtu a limit pro daný typ karetní transakce.



     

  • Je bezkontaktní karta zdarma?

    Vydání a vedení standardní karty je zcela zdarma, stejně tak i její výměna. Vedení zlatých karet je zpoplatněno v závislosti na zvolený balíček pojištění dle aktuálního sazebníku.

  • Co mám dělat, když mám na účtu transakci kartou, kterou jsem neprováděl?

    Neprodleně blokujte platební kartu (alespoň dočasně). Pokud je to možné, pokuste se s obchodníkem spojit s dotazem, z jakého důvodu Vám transakci naúčtoval. V případě, že není možné vyřešit situaci přímo, je možné zaúčtovanou karetní transakci reklamovat prostřednictvím formuláře Prohlášení držitele karty o sporné transakci. Případně se spojte s klientským centrem na telefonním čísle +420 222 010 222, kde se na situaci podíváme a doporučíme Vám nejvhodnější postup.

  • Musím zažádat o novou kartu, pokud mi na stávající končí platnost?

    V případě blížícího se konce platnosti Vaší aktivní karty se nemusíte o nic starat. Automaticky Vám zašleme novou na korespondenční adresu a o všech krocích Vás budeme informovat SMS zprávou.

  • Jak mám postupovat při ztrátě či odcizení karty?

    V případě ztráty či odcizení můžete kartu zablokovat prostřednictvím Vašeho internetového nebo mobilního bankovnictví. Případně neprodleně kontaktujte naše klientské centrum na telefonním čísle +420 222 010 222.

  • Jak mohu změnit limity pro platby kartou?

    Limity můžete změnit zdarma ve Vašem internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci. Případně můžete využít Telefonní bankovnictví.

  • Jak mám postupovat při reklamaci karetní transakce?

    Vyplněný formulář "Prohlášení o sporné transakci platební kartou", který naleznete na našich webových stránkách v Centru dokumentů, zašlete na e-mail klientske.centrum@equabank.cz, poštou na adresu banky (Equa bank a.s., Karolinská 661/4,186 00 Praha 8) nebo předejte na kterékoliv z našich poboček. Lhůta pro vyřízení je maximálně 35 pracovních dní po obdržení reklamace. Nejpozději do 15 pracovních dní od podání reklamace budete informováni o průběhu řešení.

  • Co je třeba udělat s původní kartou po obdržení karty nové?
    Aktivací nové karty se trvale zablokuje platební karta původní. Proto si nejprve novou platební kartu aktivujte ve svém internetovém bankovnictví, a to dle instrukcí, které s kartou obdržíte. Původní platební kartu prosím následně znehodnoťte přestřižením přes čip a magnetický proužek.
  • Jak mohu platit bezkontaktní kartou Debit Mastercard?

    Karta vám umožňuje platit a vybírat nebo vkládat hotovost jak standardním způsobem (vložením karty do terminálu/bankomatu), tak i bezkontaktně (přiložením karty). Pro platby kartou na internetu stačí nastavit dostatečný limit. Kartu lze také spárovat s mobilním zařízením pro NFC platby.

  • Jaké jsou limity pro bezkontaktní platby?
    Limity se započítávají do souhrnné výše týdenních limitů, které máte nastavené pro „Platby u obchodníka“. Změnu těchto limitů si můžete nastavit prostřednictvím Vašeho internetového bankovnictví, v sekci Karty.

Google Pay

  • Co je služba Peněženka Google?
    Peněženka Google je služba, která umožňuje platit v obchodech pouhým přiložením mobilního zařízení s operačním systémem Android a s technologií NFC k platebnímu terminálu.

    Placení prostřednictvím mobilního zařízení je velice jednoduché a pohodlné.
  • Jak probíhají platby prostřednictvím aplikace Peněženka Google?

    Pro platby do 500 Kč stačí rozsvítit obrazovku mobilního zařízení a přiložit jej k platebnímu terminálu. Při platbách nad 500 Kč je potřeba odemknout obrazovku zařízení, přiložit zařízení k platebnímu terminálu a vyčkat na provedení platby. Následně se Vám na obrazovce zobrazí potvrzení o transakci. V některých případech můžete být opětovně vyzváni k odemčení telefonu z důvodu vyšší bezpečnosti.

  • Mohu prostřednictvím telefonu s aplikací Peněženka Google vybírat hotovost z bankomatu?
    Ano, a to v případě, že je bankomat vybaven bezkontaktní NFC čtečkou. Zapněte obrazovku mobilního telefonu (nemusí být odemknutá) a ten přiložte ke čtečce. Na obrazovce ATM budete vždy vyzváni k zadání PIN karty (bez ohledu na to, zda je telefon odemknutý či nikoliv). Dále postupujte dle instrukcí na obrazovce ATM.
  • Proč se mi nedaří přidat kartu do aplikace Peněženka Google?

    Ujistěte se, že a) přidáváte platební kartu vydanou Equa bank, b) jste připojeni k internetu, c) vaše mobilní zařízení podporuje NFC technologii a má nainstalovaný operační systém Android verze 5.0 a vyšší.

  • Mohu přidat svoji platební kartu do aplikace Peněženka Google ve více zařízeních?
    Ano. Je ale nutné si uvědomit, že za všechna zařízení, ve kterých budete mít platební kartu přidanou do aplikace Peněženka Google, zodpovídáte.
  • Co potřebuji k tomu, abych mohl platit telefonem?

    Mobilní telefon s operačním systémem Android verze 5.0 nebo vyšší a s technologií NFC (Near Field Communication). Zároveň je potřeba mít zaregistrovanou platební kartu Equa bank v mobilní aplikaci Google Pay, kterou si můžete do svého mobilního telefonu stáhnout na Google Play. K bezpečnému placení je nutné mít nastavený zámek obrazovky telefonu.

  • Je služba bezpečná?
    Ano, platby jsou zcela bezpečné. Přidáním karty do aplikace Google Pay se její číslo neukládá do zařízení ani do aplikace. Při placení nejsou údaje o kartě poskytovány ani společnosti Google ani obchodníkům.
  • Jaké jsou poplatky za službu?
    Za službu Google Pay si banka žádný poplatek neúčtuje.

Apple Pay

  • Můžu s Apple Pay platit na internetu?
    Ano, pokud je na to internetový obchod zařízený. Při volbě platby stisknete tlačítko Buy with Apple Pay a platbu na mobilu potvrdíte otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje. Mobil samozřejmě musí být připojený k internetu.
  • Na jakých zařízeních mi bude Apple Pay fungovat?
    Služba funguje v telefonech iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone X, iPhone 8 / 8 Plus, iPhone 7 / 7 Plus, iPhone 6 / 6 Plus, iPhone 6S / 6S Plus, iPhone SE, tabletech iPad (6. a 5. generace), iPad Pro, iPad Air 2, iPad mini 4, iPad mini 3, hodinkách Apple Watch a Mac modelch prodávané od roku 2012 s propojeným telefonem iPhone nebo hodinkami Apple Watch.
  • Kolik stojí služba Apple Pay?
    Služba Apple Pay vás stojí přesně 0 Kč. Tuhle službu od nás máte samozřejmě zdarma.
  • Potřebuju mít při platbě signál nebo připojení k internetu?
    K bezkontaktnímu placení ani k výběru hotovosti internet nepotřebujete. Jakmile máte v Apple Pay vloženou kartu, můžete s ní po celou dobu platit bez připojení. Jen při platbě na internetu se bez připojení samozřejmě neobejdete.
  • Jak si můžu vypnout potvrzení o platbách, která mi posílá Apple?

    Ve Walletu vyberete kartu a stisknete tlačítko (tři tečky) v pravém horním rohu. Dostanete se do detailu karty, přejdete do záložky Transakce, kde vypnete Oznámení. Nebo v Nastavení telefonu přejdete do aplikace Wallet a Apple Pay a vyberete kartu. Dostanete se do detailu karty, přejdete do záložky Transakce, kde vypnete Oznámení.

  • Jak postupovat v případě ztráty/krádeže zařízení s kartou?

    Před každou platbou je potřeba kartu autorizovat pomocí Face ID, Touch ID nebo zadáním kódu. Kartu můžete ze zařízení odebrat na lince našeho Klientského centra +420 222 010 222 nebo na stránce účtu Apple ID. Další postup při ztrátě nebo krádeži Apple zařízení najdete zde. Pokud jste přišli také o kartu, trvale ji zablokujte v internetovém bankovnictví, mobilní aplikaci nebo na lince našeho Klientského centra. Blokace karty má vliv na placení mobilem a v takovém případě nelze platbu kartou provést žádným způsobem.

Problémy se splácením

  • Reportování do registrů

    Banky jsou povinné každý měsíc aktualizovat v úvěrových registrech stav všech existujících úvěrů. Součástí informací o stavu je i výše aktuálně zaplacené měsíční splátky. V registrech tedy bude uvedeno, že uhrazená splátka je nižší než sjednaná. Část finančních institucí si toto snížení může vykládat negativně. I tak je však informace o nižší uhrazené splátce vnímána výrazně pozitivněji než informace o splátce úplně odložené nebo dlužné.  Neuhrazené splátky často vedou k zamítnutí dalších žádostí o úvěr.

  • Jak mohu předcházet problémům se splácením?

    • Zvolte si vhodné datum splátky. Ideální je 4. den po datu, ve kterém na účet dostáváte výplatu. Na splátku budete mít prostředky k dispozici i v případě, kdy datum vaší výplaty vyjde na víkend či svátek. Změnu můžete bezplatně provést ve svém internetovém bankovnictví.

    • Pohlídejte si převod finančních prostředků. Pokud výplatu či jiný zdroj příjmů nedostáváte na účet u Raiffeisenbank, ale částku na splátku si přeposíláte z jiné banky, nastavte si trvalý příkaz – ušetříte si starosti a minimalizujete riziko opomenutí.

    • Počítejte s časovou rezervou. Pokud k odeslání platby na splátku používáte služby pošty, provádějte příkaz v předstihu několika dnů před datem splatnosti, tato služba mnohdy trvá výrazně déle než bankovní převod.

    • Zvažte výši splátky. Už při sjednání půjčky si splátku nastavte ideálně do takové výše, aby vám z měsíčního příjmu po odečtení pravidelných a obvyklých výdajů a nově i včetně této splátky, na účtu zůstalo alespoň 20 % příjmu

    • Zvažte pojištění schopnosti splácet, zejména u větších půjček a hypoték. Může vám pomoci při nedobrovolné ztrátě zaměstnání, nečekaném úrazu, či delší nemoci. 

  • Moje finanční situace se změnila, bojím se, že nebudu mít na splátku, co dělat?

    • Obtížnou situaci chápeme a víme, že se do ní může dostat každý z nás. Pokud se dostanete do potíží se splácením, dejte nám to co nejdříve vědět. Poradíme vám a najdeme uspokojivé řešení. Můžete nám zavolat na linku 412 440 000 od 7 do 22 hodin. Klientům také doporučujeme si k půjčce včas (nejlépe ihned při jejím vzniku) sjednat pojištění schopnosti splácet.

  • Neuhradil(a) jsem splátku, co se teď bude dít?

    Obtížnou situaci chápeme a víme, že se do ní může dostat každý z nás. Pokud se dostanete do potíží se splácením, dejte nám to co nejdříve vědět. Poradíme vám a najdeme uspokojivé řešení. Můžete nám zavolat na linku 412 440 000 od 7 do 22 hodin. K půjčce si zároveň můžete pořídit pojištění schopnosti splácet.



    V případě, že se s platbou splátky opozdíte:




    • Zašleme vám nejprve bezplatné upozornění (SMS, e-mailem i telefonicky). V této chvíli ještě stále budete mít možnost dluh uhradit bez výraznější sankce.

    • Pokud bude dluh trvat déle, budeme vám jednou měsíčně účtovat poplatek za výzvu k zaplacení dluhu 499 Kč. Tento poplatek účtujeme opakovaně každý měsíc do chvíle, než půjčku celou prohlásíme za splatnou ihned, obvykle tedy až 4krát.

    • Po celou tuto dobu vám také budeme účtovat úrok z prodlení z dlužné částky dle nařízení vlády 351/2013Sb. Jeho výši určuje aktuálně platná repo sazba vyhlášená ČNB. (Pro klienty, kteří se dostali do prodlení ve druhé polovině roku 2022 je úrok z prodlení stanoven na 15 % ročně).

    • Na konci každého měsíce budeme váš dluh reportovat do úvěrových registrů, což výrazně sníží vaši bonitu pro jiné banky v případě žádosti o další úvěry.

    • V případě opakovaného opoždění s platbou splátky nebo dluhu trvajícím déle než 30 dnů můžeme předat vymáhání pohledávky externí inkasní agentuře, která klienty v zastoupení banky kontaktuje i osobně v místě bydliště nebo na pracovišti.

    • Pokud se dostanete do prodlení ve výši 3 splátek a vyšším, přistoupíme k tomu, že půjčku prohlásíme za splatnou ihned. To znamená, že ztratíte výhodu splátek a dluh bude vymáhán celý najednou.



    Modelový příklad navýšení, které může nastat při neřešení dlužné situace, a které lze předejít včasnou komunikací a snahou ze strany klienta situaci řešit



    Výše dluhu 100 000 Kč trvající 3 měsíce, při úroku z prodlení 15 % (Repo sazba stanovená ČNB platná pro období, v němž došlo k prodlení, ve 2. polovině roku 2022 i v 1. polovině roku 2023 je to konkrétně 7 %, dle nařízení vlády navýšená o 8 procentních bodů, celkem tedy 15 %), smluvním úroku 6,7 % a nákladů na zaslání 2 výzev k úhradě dluhu: 



    dlužná částka + smluvní úrok    + upomínky       + úrok z prodlení    = výše dluhu v důsledku nesplácení



    100 000 Kč      + 1 675          + (2 x 499 Kč)   + 3 750 Kč   = Celkem 106 423 Kč



    V krajním případě hrozí i soudní vymáhání včetně rizika exekuce. Cílem banky je však pomoci nepříznivou situaci klienta překonat a za jeho aktivní účasti vyřešit ke spokojenosti obou stran.

Běžný účet

  • Mohu udělit plnou moc pro nakládání s mým účtem?

    Ano, pro nenadálé situace a jednorázové transakce, je to možné. Plná moc musí být úředně ověřena a musí obsahovat identifikaci obou stran, identifikaci účtu a jaké úkony může zmocněnec s účtem provádět. Plná moc může být využita například pro jednorázový převod prostředků nebo pro zrušení účtu. Neakceptujeme generální plnou moc a zmocnění, které by plnilo podstatu disponentského modelu anebo sloužilo k obsluze internetového bankovnictví či k výměně osoby vlastnící účet a podobně.

  • Jaký je rozdíl mezi účetním a disponibilním zůstatkem?

    Disponibilní zůstatek je zůstatek peněžních prostředků na vašem účtu, které jsou vám volně k dispozici. Může být ponížený o karetní, případně jiné blokace nebo navýšený o sjednaný limit kontokorentu.



    Účetní zůstatek je skutečný zůstatek peněžních prostředků na vašem účtu, který nezohledňuje karetní blokace nebo částku povoleného přečerpání.

  • Kolik debetních karet mohu získat k běžnému účtu?
    Aktuálně můžete ke svému běžnému účtu v Kč získat jednu debetní kartu.
  • Je vedení účtu zdarma?
    Vedení účtu ve všech měnách je pro všechny klienty zdarma.

Spořicí účet

Internetové bankovnictví

Mobilní aplikace

Telefonní bankovnictví

Platební styk

  • Jaký je limit pro jednorázové platby?

    Pro jednorázové platby nejsou limity stanoveny. Jednorázový příkaz lze zadat až do výše disponibilního zůstatku na účtu. V případě, že je s transakcí spojen poplatek, je potřeba na účtu ponechat dostatečný obnos. 

  • Jaké jsou lhůty pro zpracování plateb?
    Lhůty pro zpracování plateb naleznete v Podmínkách platebního styku (viz Centrum dokumentů).
  • Co je IBAN a kde ho získám?

    IBAN je zkratka pro „International Bank Account Number“, v překladu "mezinárodní číslo bankovního účtu", které se používá při platbách do/ze zahraničí.

    Číslo Vašeho účtu ve formátu IBAN naleznete ve Vašem internetovém bankovnictví v sekci „Nastavení/Detaily účtu“, v detailu účtu v mobilní aplikaci nebo na výpise z účtu.

  • Co je SWIFT/BIC kód banky a kde ho získám?
    Swiftová adresa dané banky BIC (Bank Identifier Code = bankovní identifikační kód) je osmi nebo jedenáctimístný údaj, který se skládá z následujících znaků:



    1.Kódu banky, který identifikuje banku pomocí čtyř abecedních znaků (např. KOMB – Komerční banka a.s. Praha; CNBA – ČNB; apod.);

    2. Kódu země, identifikujícího zemi nebo geografické území, na němž je umístěno sídlo banky nebo jiného konkrétního uživatele (používá se dvoumístného abecedního kódu ISO, např. FR pro Francii, US pro USA, CZ pro Českou republiku atd.);

    3. Kódu místa, který identifikuje pomocí dvoumístného alfanumerického znaku region nebo město, v němž je umístěno sídlo uživatele (např. PP - Praha, SG – Singapur atd.)

    4. Příp. kódu pobočky, který je volitelnou součástí swiftové adresy a skládá se ze tří alfanumerických znaků.



    SWIFT/BIC kód Equa bank najdou klienti ve svém bankovním výpisu z účtu, dále na internetových stránkách www.equabank.cz (záložka Kontakt) nebo na telefonním čísle klientského centra +420 222 010 222.
  • Jak zadám europlatbu/SEPA platbu?

    Pro zadání europlatby/SEPA platby vyplňte formulář SEPA platba v internetovém bankovnictví. Europlatby/SEPA platby jsou všechny převody do/ze zemí EU/EHP v měně EUR s poplatkem SHA, které jsou odeslané se standardní prioritou. Povinností je vyplnit číslo účtu příjemce ve formátu IBAN.

  • Definice typů poplatků

    Informace o typech poplatků naleznete v sekci Centrum dokumentů - Podmínky platebního styku.

Otevřené bankovnictví

  • Co znamená pojem Otevřené bankovnictví?
    Zjednodušeně řečeno - jde o zpřístupnění vybraných klientských dat různým subjektům. Komu a co lze zpřístupnit je popsáno v následujících otázkách. Často je v této terminologii používán pojem API nebo webAPI, což je jednotná metoda komunikace mezi dvěma stranami. Neméně známým pojmem je zkratka PSD 2, což je zkratka pro druhé vydání směrnice o platebních službách na vnitřním trhu z dílny evropského parlamentu. Právě z této směrnice vychází nový zákon o platebním styku v ČR, který platí od 13. ledna 2018.
  • Proč přibyla nová položka v internetovém bankovnictví v sekci Nastavení „Přístupy k účtům“?
    Otevřené bankovnictví vám umožňuje získat informace nejen o všech vašich účtech, ale také provádět platby prostřednictvím jiných poskytovatelů služeb. V tomto menu naleznete přehled poskytnutých oprávnění jednotlivým subjektům, jejich délku platnosti, včetně možnosti oprávnění odebrat. Navíc zde naleznete historii jejich jednotlivých přístupů.
  • Co přesně pro mě povolení přístupu k účtu znamená?
    Máte možnost využívat informace o vašich účtech v souvislosti s jinými službami. Typicky může jít o přehled všech vašich transakcí z účtů různých bank a následně sledovat třeba vaše pravidelné výdaje. Také můžete dát souhlas při žádosti o půjčku, aby si poskytovatel půjčky stáhnul výpis z vašeho účtu a nemuseli jste tak dokládat výši příjmu.
  • Jak mohu přidělit oprávnění přístupu k účtu?

    Oprávnění můžete udělit přímo v internetovém prohlížeči na stránkách poskytovatele služby nebo prostřednictvím konkrétní aplikace. S přibývajícími poskytovateli služeb budete mít možnost udělit oprávnění také v internetovém bankovnictví. Ze stránek poskytovatele služeb nebo z aplikace budete vždy přesměrováni na naše stránky k zadání přihlašovacích údajů, které používáte pro vstup do vašeho internetového bankovnictví.

  • K jakým informacím bude mít poskytovatel přístup?
    Pokud v aplikaci povolíte službu "Informování se o platebním účtu“, bude mít poskytovatel informace o všech vašich účtech, jejich zůstatcích a transakcích. Platnost oprávnění je nastavena na 90 dní, po vypršení platnosti je potřeba oprávnění znovu přidělit. Oprávnění lze také kdykoliv zrušit. Některé aplikace umožňují zadat platební transakci z vašeho účtu pouze s vaším souhlasem a našimi autorizačními pravidly. Toto oprávnění je jednorázové a musíte jej přidělit pro každou platbu.
  • Může se poskytovatel služeb dostat k informacím o mých účtech bez mého souhlasu?
    Nikoliv, žádný poskytovatel služeb se nemůže dostat k těmto informacím bez vašeho potvrzení.
  • Jsem povinen povolit přístup k účtům?
    Možnost zpřístupnit vaše údaje jinému poskytovateli je čistě na vás. V případě, že nebudete mít o službu zájem, nemá na vás otevřené bankovnictví žádný dopad.
  • Bezpečnost služeb Otevřeného bankovnictví
    Seznam poskytovatelů těchto služeb reguluje Česká národní banka a přidání oprávnění jdou ruku v ruce s našimi bezpečnostními zásadami a pravidly. Buďte však obezřetní k aplikacím z neznámých zdrojů a k nezabezpečeným internetovým stránkám. Více o bezpečnosti na internetu se dozvíte na našich stránkách v sekci Bezpečnostní zásady.

Bankomaty s možností vkladu

  • Mohu při jednom vkladu vložit najednou dohromady CZK, EUR i USD?
    Jako fyzická osoba můžete najednou vložit všechny tři měny bez rozdílu pořadí i nominální hodnoty. Naše stroje si je sami roztřídí a připíšou na vaše účty. Bankomat neakceptuje dolarové bankovky v nominální hodnotě $1 a $2. A připomínáme, že cizoměnové účty nestačí mít pouze založeny, ale musíte je mít také připojeny ke kartě.
  • Jak si připojím cizoměnový účet ke své kartě?
    Cizoměný účet si snadno připojíte ve svém internetovém bankovnictví v záložce Karty - Nastavení karty, kde je přímo položka, která se jmenuje Přidat cizoměnové účty. Cizoměnový účet si snadno připojíte k platební kartě ve svém mobilním bankovnictví v záložce svého profilu v sekci platební karty nebo v internetovém bankovnictví v záložce Karty - Nastavení karty, kde je přímo položka, která se jmenuje Přidat cizoměnové účty.
  • Musím při vkladu bankovky nějak upravovat, řadit?
    Ne, bankovky není nutno nijak řadit. Pouze prosím vkládejte bankovky narovnané, nepřehnuté, bez ohnutých rohů, nepoškozené a nezašpiněné.
  • Kolik stojí vklad v eurech a dolarech?
    Za vklad hotovosti v eurech a/nebo dolarech zaplatíte poplatek 0,5 % z vložené částky.
  • Kolik mohu vložit bankovek najednou?
    Najednou je možné do našich bankomatů s možností vkladu vložit 200 ks bankovek.
  • Bankomat mi při vkladu oznámil, že některé bankovky vkladu byly označeny jako podezřelé. Co mám dělat?
    Nemusíte dělat vůbec nic. Celá částka vkladu vám byla přičtena na účet, pouze částka podezřelých bankovek byla dočasně zablokována. Nejpozději do 30 dní (ale s největší pravděpodobností dříve) dojde k ruční kontrole podezřelých bankovek. Pokud budou bankovky vyhodnoceny jako pravé, bude blokace zrušena. V případě, že i následná kontrola vyhodnotí bankovky jako podezřelé, jsou tyto předány ČNB. Lhůta na vyhodnocení bankovek u ČNB je 60 dní. Celkem tak lhůta pro prověření podezřelé bankovky může činit až 90 dní.

Platby na internetu

  • Opravdu si musím toto ověření nastavit?
    Nová evropská legislativa vyžaduje použít vyšší úroveň ověření, která učiní online platby ještě bezpečnější a působí jako prevence podvodů. Pokud od 26. 9. 2019 nebudete mít nastavený preferovaný telefon nebo E-PIN, tak při požadavku na ověření platby nebudete moci nakupovat kartou online na internetu. Ujistěte se, že jste připraveni, a zkontrolujte si nastavení karet ve svém mobilním a internetovém bankovnictví.
  • Jaké přesně platby se na internetu ověřují?
    Mastercard Identity Check analyzuje každou online platbu vaší kartou a rozhoduje, zda je platba opravdu vaše a není nutné ji dále ověřovat pomocí SMS kódů. To znamená, že všechny platby jsou monitorovány v reálném čase a většina z nich je schvalována okamžitě, takže proběhnou hladce a pohodlně. Pokud je třeba další úroveň zabezpečení, budete při placení vyzváni, abyste potvrdili svoji identitu v našem mobilním bankovnictví. Opravdu je to takto jednoduché.
  • Nechci používat mobilní aplikaci? Budu moct i tak nakupovat na internetu?
    Samozřejmě! Bezpečné platby nejsou podmíněny využíváním mobilního bankovncitví. Ověřit platbu můžete také pomocí autorizační SMS a E-PINu, který si snadno nastavíte ve svém internetovém bankovnictví. Nicméně doporučujeme využívat mobilní aplikaci, je to opravdu nejjednodušší způsob, jak nakupovat rychle a bezpečně.
  • Jak to celé funguje?

    1. Jakmile na e-shopu kliknete na „Zaplatit objednávku“, je zahájen proces ověření, kdy je v reálném čase monitorováno riziko transakce.

    2. Transakce s nízkou mírou rizika mohou být schváleny bez dalšího kroku. Pouze pokud je nezbytná vyšší úroveň zabezpečení, budete vyzváni, abyste platbu autorizovali v našem  mobilním bankovnictví nebo pomocí kódu E-PIN a autorizační SMS.

    3. Aplikaci otevřete pomocí push notifikace na svém mobilním telefonu a platbu následně schválíte. Pokud nemáte naši mobilní aplikaci, budete simuset nastavit kód E-PIN.

    4. Obchodník obdrží potvrzení a vaše objednávka je dokončena.

  • Jak si zapnu oznámení v mobilní aplikaci Equa bank?

    Po přihlášení klikněte na svůj profil na spodní liště vpravo, přejděte do Nastavení v levém horním rohu a v sekci Služby povolte v Nastavení oznámení, abychom vám prostřednictvím mobilní aplikace mohli zasílat oznámení.

  • Jak si nastavím svůj telefon jako autorizační pro platby na internetu?
    V mobilní aplikaci si pod svým profilem v záložce Nastavení a v sekci Zabezpeční klikněte na řádek Nastavit autorizační telefon a zvolte si svůj mobil jak autorizační telefon pro placení mobilem online.
  • Jaký je rozdíl mezi PIN a E-PIN?
    PIN slouží k potvrzování plateb při výběrech z bankomatu a při platbách kartou v místě prodeje. E-PIN je pouze pro placení kartou na internetu.
  • Může být PIN a E-PIN stejné číslo?
    Ano, tyto dva kódy jsou na sobě nezávislé a mohou být tedy shodné.
  • Co dělat, když si zablokuju E-PIN?

    Zablokovaný E-PIN se automaticky odblokuje druhý den. Pokud nemůžete čekat, můžete využít pro ověření naši mobilní aplikaci, případně se obraťte na klientské centrum.

  • Jaké platby kartou na internetu vyžadují ověření přes Mastercard ID Check?
    Všechny platby kartou na internetu v EU prochází interním hodnocením rizikovosti. Po tomto vyhodnocení platbu buď schválíme nebo si vyžádáme vaše ověření.
  • Mohu vypnout SMS kód pro potvrzení platby kartou online?

    Nemůžete, protože nová evropská legislativa vyžaduje použít vyšší úroveň ověření, která by online platby učinila ještě bezpečnější a působila jako prevence podvodů.

  • Co dělat, když si ověření SMS kódem zablokuju?

    Zablokovaný SMS kód se automaticky odblokuje druhý den. Pokud nemůžete čekat, využijte pro ověření platby naši mobilní aplikaci, případně se obraťte na klientské centrum.